Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Já se musím Pražáků trochu zastat.

Loni v létě jsme byli v minipivovaru Kolčavka v Praze Libni, kde kromě výborného piva jsem si dal vepřovou panenku na bylinkách. Jednak byla ta panenka vynikající, že jsem snad lepší doposud nikde nejedl, ale i velká porce (tipnul bych to na 250 gramů, možná více) a cena kolem 190,- Kč.

Myslím si, že Pražáci v hospodě Kolčavka by mohli vyučovat i nejlepší vesnické kuchaře.

5 0
možnosti
Foto

Ještě jsem si vzpomněl, že pravidelně jsme se stravovali v restauraci, která byla v komplexu hotelu Clarion ve Vysočanech.

Nazývala se Česká kuchyně, kde měli asi 10 českých jídel, bylo to bez obsluhy, ale jídlo tam v průměru stálo něco přes 100,-Kč a porce a kvalita všech jídel byla tak vynikající, že tuto kuchyni chválili i Moraváci.

Byl jsem tam s přítelem, který již 50 let žije ve Švédsku a ten tam byl zase se svým přítelem, rodilým Švédem. Oba si jídla v této kuchyni velmi chválili a z nízkých cen byli úplně vedle. (Den předtím se totiž najedli za 1000,-Kč na Staromáku a nebyli moc spokojeni).

Tuto kuchyni chválili i moji další přátelé, jeden z USA a druhý z Indie. Jen jsem jim musel ukázat, jak se jí svíčková.

Takže bych řekl, že není Pražák jako Pražák, stejně jako není Moravák jako Moravák.

4 0
možnosti
Foto

pane Preslere, je propastný rozdíl mezi obyčejnou hospodou a špatnou hospodou.

A s pražákama to nijak nesouvisí.

17 0
možnosti
Foto

Ten pan Barák, kterého odkazujete ve článku, je notorický stěžovatel. On snad nenapsal jediný pozitivní text.

3 0
možnosti
PS

P36e87t41r 89S78k78á76l35a

9. 1. 2019 10:41

Zatímco pan Presler píše výhradně pozitivní texty:-)

5 2
možnosti
PS

P88e22t33r 24S12k50á32l73a

9. 1. 2019 10:26

Pan Presler jaksi opomenul skutečnost, jaký se píše rok. Také toho hodně pamatuji a zažil jsem dobu, kdy jsem považoval za normál špinavé záchody, často mizernou nabídku jídel i pití (nabídka vín obvykle spočívala ve "všeříkajícím" červené nebo bílé), neochotný perzonál, umakartové stoly a s velkou časovou rezervou před zavírací hodinou problikávání světel a pokládání židlí na stoly nohama nahoru. V současnosti je standard někde úplně jinde a to zas považuji za normál. I pro hospody mimo velká města. A přijde mi neuvěřitelné být označován za "zpovykaného Pražáka" jen proto, že tento standard očekávám.

15 1
možnosti
Foto

Pane Skálo, souhlasím s vámi, doba se změnila. Přečtěte si blog pana Baráka, případně můj příspěvek pod panem Bangou.

0 0
možnosti
Foto

J44a38k20u90b 83R86o31t39h

9. 1. 2019 10:16

Vy jste musel nějak působit v Brně. Protože už je mi jasné, že když tamní nadávají na Pražáky, myslí vás.

Mimochodem, když už jste z té P7 - buďte rád, že jste nepřišel do hospody U přístavu. Tam byste dostal přes ústa i jako Pražák. Stačilo by, abyste místním řekl nahlas pár svých myšlének. ;-D;-D;-D;-D

13 4
možnosti
Foto

Pane Rothe, děkuji za slušný a věcný příspěvek. S partou holešovických kluků jsme vymetali všechny tamní podniky - nejčastěji U Raka, U vody, U zlatého slunce či Vrtuli. U Přístavu jsem už dlouho nebyl, ale pokud bych tam přišel, začal peskovat hosty a personál, tak bych přes hubu dostal oprávněně. Jenže tohle vaše hlava asi nepobere.

1 0
možnosti
LB

Máte, pane Preslere, zvláštní dar, posunout smysl sdělení, což je u novináře (i bývalého) vada dost podstatná. Pan Barák ve svém blogu jen popsal svou zkušenost a zeptal se, jestli jsou takové služby normální.

Nejsem z Prahy, nicméně i na českém venkově se člověk může setkat se službami na různé úrovni a s různými cenami. Ostatně za totáče měly restaurační podniky svou kategorii, takže každý okamžitě věděl, s čím má tu čest a ve "čtyřce" neočekával služby na úrovni Alcronu.

Asi záleží na konkurenci, ale v našem městečku se 37 tisíci obyvatel, je už samozřejmostí, že personál restaurací se chová k hostům vlídně a ochotně, WC jsou všechna (!) na slušné úrovni, jinak by hygiena nedala souhlas restauraci provozovat.

Ne všude jsou šatny, ale věšáky jsou snad úplně všude, neznám u nás podnik, kde by se kabáty válely po židlích.

Úplně stejně považuji za samozřejmost, že host za své peníze očekává adekvátní služby. Vy ne?

Asi vás to překvapí, ale "slušné" restaurace dnes najdete i v pohraničních oblastech Šumavy či Novohradských hor. Není problém najít podnik, kam člověk může zcela bez obav vzít i zahraniční návštěvu.

Z popisu pana Baráka jsem pochopila, že podnik, který vyhledal, se prezentoval jinak, než jaké služby nabízel. A to za normální v žádném případě nepovažuji.

P.S.

Na houby jezdíme na Vysočinu a při návratu se vždycky stavíme v malé obci - v Černovicích, kde je podnik, jehož majitelka provozuje známé Muzeum čokolády v Táboře. Černovické zařízení svou nabídkou, interiérem a úrovní služeb by v pohodě obstálo nejen v Praze na Staromáku, ale i v Paříži nebo Vídni. Ani na venkově nejsme křupani, pane Preslere a nemusíme se smířit úplně se vším.

18 0
možnosti
Foto

Bohužel jste si z mého textu vybrala, co se vám hodí. A o křupanech jsem nic nepsal.

0 0
možnosti
MV

nekdo je holt zvyklej na gothaj z papiru (nic proti, sem tam si na tom taky ujedu), jinej chce talir, ubrousek, ciste pribory a profesionalni personal. nejde o zpovykanost. ale nekdo tohle proste nepochopi a musi se za kazdou cenu vyjadrit - casto tohle "zakazdoucenu" dopada hloupe

10 2
možnosti
Foto

Zajímavé, co jste z mého blogu vyčetl. Pokud jde o ubrousek, pak mám pusu a požádám o něj, když už teda trvám na tom, že v té špatné hospodě budu i nadále sedět. Přečtěte si blog pana Baráka, na nějž je odkaz: Všechno bylo špatné už od začátku (židle bez polstrování, hygiena, hosté s kabáty na opěradlech) a on, místo aby se hned otočil a vypadl, vytrval. A to mi přijde divné.

1 0
možnosti
Foto

Inu Aleši, asi jsem vyrostl v jiné Praze, než Vy :). Já jsem žižkovský a věřte mi, nikde v republice není víc hospod, než u nás na Žižkově :). Ale přijít do hospody, kde nedostanu ani ubrousek na utření pusy, překračuji velkého psa a nemají tam dvě jídla 40 minut po otvíračce a dostanu poloviční porci? Nene.. bych prásknul dveřmi dřív, než by řekli Banga. Z Vašeho pohledu "zpovykaný pražák" z mého pohledu občan ČR 2019, vyžadující za svoje peníze určitou kvalitou služeb. Sorry.

26 2
možnosti
Foto

Inu, Patriku, nejsme v rozporu. Já nepíši o Praze, ale o venkově, kde hospodu navštěvují a drží při životě hlavně místní. A já, když přijdu do "jejich" hospody poprvé a zřejmě i naposledy, buďto se přizpůsobím anebo vypadnu. Ale byl bych dalek poučovat je, jak by to tam mělo vypadat.

1 0
možnosti
  • Počet článků 325
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 3270x
http://www.slovnikceskeliteratury.cz/showContent.jsp?docId=475

Seznam rubrik