Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Díky za plodnou diskuzi, zvláště paní Trnkové, která ji obohatila vlastními prožitky.

0 0
možnosti
Foto

Jo, ještě jedna věc. Přátelé se mě ptají, proč třeba na rozdíl od Marka Trizuljaka otevírám pod svými texty diskuze a nechám se urážet bezvýznamnými nýmandy. Odpovídám, že na blogu už jsem dlouho, tudíž musím něco vydržet - a za druhé je lepší, když se tito lidé vyventilují v diskuzi, než aby si svoji zášť zchladili na pokladní v supermarketu.

Jistý neúspěšný emigrant, co přestal být Čechem, ale Němcem se nikdy nestal, ale v českých diskuzích našel své druhé já (jmenuje se jako nějaká ryba, Lín, Kapr či tak nějak, nechce se mi to dohledávat), se někde níže v diskuzi zmínil o mých dávných sporech s Vláďou Kroupou na tomto blogu. Jako správný fízl ten "Ryba" archivuje a donáší, jen mu jaksi uniklo, že jsme si s Vláďou již dávno virtuálně podali ruce a usmířili se. Stejně tak to bylo i s Jirkou Hermánkem.

Ale že "Ryby" dál rozsévají nenávist na tomto blogu, stejně jako šišky, tak za to se všem slušným diskutérům omlouvám.

6 0
možnosti
FN

Já bych byl pro, aby se už ve společnosti přestali hodnotit lidé, kteří byli určitým způsobem úspěšní za minulého režimu... Je nespravedlivé plivat na člověka za to, co musel udělat aby mohl přežít. Každý se nějak snažil přežít, a přitom každý čekal, že přijde zlom, že režim padne.

Roky života v totalitním režimu, uvědomování si toho, že vám nikdo nepomůže, že když už se lidé dokáží semknout, tak přijedou tanky,,, snaha o to, aby se vaše děti měly i za takového režimu lépe než vy, aby si nenesly nějaký cejch rodičů - odpůrců režimu, to vše dokázalo lidi zlomit... Takže nějaká anticharta, to je směšný. Vím např. že na vysokých školách museli studenti podepsat povinně. A teď se mohli rozhodnout, podepsat nebo nepodepsat a nedostudovat. Rodinný známý jezdil kamionem, Od Švédska a po Irák, Po každém návratu musel vypsat pro příslušné oddělení SNB, s kým se setkal, a o čem spolu hovořili. Zeptejte se rodičů, fungovalo to tak vždy, když někdo přijel ze západu. Jeho jméno se díky tomu objevilo na seznamech. A teď vysvětlujte, že nejste práskač...

4 0
možnosti
VV

Doplnil bych, ze to jmeno se objevilo v evidenci zajmovych osob. Ale rozhodne ne v seznamech spolupracovniku. Tam jsou opravdu evidovani jen ti donaseci, co se umeli postarat o rodinu.

1 2
možnosti
JS

Nejde jen o 50 leta. Za Prvni republiky byli oba W & V hodne nalevo. Psali nadsene o navsteve SSSR. Ale nakonec tehdy temer vsichni umelci byli "pokrokovi", tedy v linii s tehdejsi KSC. Byla to v te dobe moda. Neco podobneho probiha dnes v Hollywoodu a v zapadoevropskych intelektualnich kruzich.

3 0
možnosti
VV

Dodnes jsem nevedel, ze by panove Voskovec a Werich kdy navstivili SSSR.

Mate na to nejaky odkaz?

Ze byla vetsina umelcu pred valkou levicova je znama vec. Ale levicovy rozhodne neznamena komunisticky.

A take by mne zajimalo, co podle vas probiha dnes v Hollyeoodu a v zapadoevropskych intelektualnich kruzich. Vy tam nekoho znate?

0 2
možnosti
PK

Je mi úplně jedno co udělal,neudělal a co podepsal a nepodepsal.pro mě to byl a je náš nej umělecV

10 0
možnosti
JJ

Ještě drobnost - film "Císařův pekař..." Werichovi velice vyčítal právě Voskovec. Přečtěte si to v dopisech. A bez Voskovce byl Werich ne poloviční, ale zůstal jen stínem té půlky V+W. Nebo vám se líbily jeho texty k písničkám ala "..teta bleška za tetou veškou..." nebo "...Cécilie...". Verše jak stehno, jak říkal přítel básník!

3 2
možnosti
KT

Fimfárum a jiné další povídky, několik knížek, napsal taky Voskovec?

6 0
možnosti
JJ

Byl jsem režisérem Krátkého filmu Praha. Pro naše architekty jsem natočil film o krásách Prahy, který měl být promítám v USA. Takže ho měl namluvit někdo, kdo uměl americkou angličtinu. Vzal jsem smlouvu s nevyplněnou kolonkou o výši honoráře (!) a šel na Kampu. Pan Werich mi ani nenabídl židli, vyslechl mě a pak řekl větu, na kterou nezapomenu: "Človíčku, já beru jen hlavní role!"

A "človíček" jen žasl, jak se ideál jeho mládí proměnil v nadutého "umělce".

6 5
možnosti
KT

No a co, on je každý povinen brát práci, kterou dělat nechce?

12 0
možnosti
Foto

K obsahu článku se vyjadřovat nebudu. Ale moc děkuji zejména paní Kláře Trnkové za její účast v diskusi a za přiblížení té doby vlastním, velice hodnotným a hodnověrným svědectvím

9 0
možnosti
Foto

Ano, i já poděkoval paní Trnkové a poděkuji následně i vám, až se odvážíte pod svými "články" otevřít diskuzi.

1 0
možnosti
PH

Dělat kumšt, za ohradou, a vědět, že musíte poslouchat, je složitý. On si tak nějak člověk asi uvědomuje, že se jednoho dne na něj pohled poněkud zakřivýa najdou se lidé, kteří budou vzpomínat na stejné věci jinak než dotyčný sám. Jak má člověk sám se sebou zvládnout právě to zakřivení, kdy zrcadlo už neodráží ani tak odraz samotný jako spíš obraz někoho jiného?

Pravda je, že dneska už to moc lidí neumí. Zvládat sami sebe v odlišných pohledech druhých. Dle mého pan Werich tohle svým způsobem ke své době zvládal - mnohem líp, než po letech my zvládáme pana Wericha.

5 0
možnosti
Foto

"A teď pozor!!! Téma Jan Werich je velice neprobádané a nikterak jsem nechtěl jeho osobu dehonestovat.

Zdroj: https://presler.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=677697";

A proto jsem o tom napsal trapný blog.:-/ Preslere, tímto způsobem očerňovali lidi estébáci. Vím, že mě smažete, ale jste naprostý ubožák.

11 7
možnosti
Foto

Marně dumám nad tím, kdy a zda vůbec jsem od vás někde viděl nějaký diskusní příspěvek, který by nějaké téma rozvíjel ve smyslu argumentačním a ve kterém by nebyly vaše podlé osobní útoky na, tu autora blogu, tu na jiného diskutéra, který si dovolil mít na něco odlišný názor, než máte vy...Rv

14 3
možnosti
LN

Byl jste ve Velharticích? Jestli ne, tak se můžete podívat tady, jak si Werich "nechal upravit" tu Ostružnou. :-/ No je to kec, samozřejmě. Takže ve všem vycházíte z keců?

https://mapy.cz/turisticka?x=13.4092122&y=49.2659806&z=18&source=base&id=1978548

12 0
možnosti
  • Počet článků 325
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 3270x
http://www.slovnikceskeliteratury.cz/showContent.jsp?docId=475

Seznam rubrik