Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J42a53n 27Č79e33r40n48ý 8410920294391

Co to je za čipovinu?

0/0
30.5.2018 21:10
Foto

R25i58c60h13a43r41d 68N16e11u36g22e81b79a63u56e14r 6368769816162

Já čtu oba a o oba mám rád. ba jsou vynikající spisovatelé

Možná by vám pomohlo, kdybyste se naučil německy?

0/0
11.4.2018 12:27

M54i72c67h77a63l 80Š10t75a63j86n85r54t 4644121642127

Zhruba stejně přiléhavé přirovnání jako že kdo nečte Kafku, nemůže rozumět kafi a taky kafkám.

Psaní obou je diametrálně odlišné, jenže co se liší, nemusí být v konfliktu. Jakkoli píše Hašek násobně přístupněji a hlavně zábavněji než Kafka, jeho příběh o Švejkovi není jen bodrá bžunda, má další vrstvy, taky jsou v tom silně intelektuální tóny. Oba autoři píší o absurditě systému jen každý jinak. Zvládnout je oba není nijak v konfliktu, je to jen otázka šíře záběru.

+3/0
31.3.2018 1:58

K80a76t50e98ř25i50n33a 70T30y71c46o25v75á 9350221646215

já četla oba. z Kafky jsem byla smutná, až deprivovaná, ač poučená o univerzálních pravdách. zatímco Hašek mě bavil a a poučil o lidské povaze a světa běhu. chytří byli oba až brrr, i když Hašek právě tím, že dokázal literární zkratkou psanou lidovou řeč ívystihnout podstatu věci, je obecně srozumitelnější. tudíž osloví více lidí. Kafka se zabýval pochroumanou lidskou duší jako abstraktem, zatímco Hašek ji bral jako normální běžnou věc (každej jsme jinak blbej). jazyk měli krásnej a bohatej (Kaka také díky překladatelům). život neměl lehký ani jeden. ale možná je lepší se upít, než se asketicky utrápit.

vaše paralela je každopádně trefná, díky

+1/0
31.3.2018 0:22
Foto

J23a84n 52Ř89e82h48á61č41e91k 7520246491665

Celkem dobrá analogie :-)R^

+1/0
30.3.2018 17:25

J26a76r98o54s33l59a36v 82C89h13u48d96á57č91e43k 7844985376735

Do hospod a kaváren jsem moc nechodil a ani nechodím. Nejraději chodím do dobrých restaurací a vináren.

Švejk mne v dětství nijak moc nenadchl. Přečetl jsem tehdy jen část prvního dílu. Až později, asi ve čtyřiceti, jsem si koupil jeho pěkné ilustrované čtyřdílné vydání (ve dvou knihách) a první dva díly jsem si přečetl. Líbily se mi. Asi to bylo tím, že už jsem byl po vojně a též lépe poznal paradoxy-nelogičnosti života a světa, a postavu Švejka lépe pochopil. Velkým příznivcem Haška ani Švejka jsem se však nikdy nestal. Chápu Švejka, ale není to můj styl. I když mi jednou jedna Maďarka během vážné diskuse v Holandsku rozlobeně řekla, že má připomínka je připomínka českého Švejka. :-) Dotklo se jí, že švejkuji.

Asi v 18 letech jsem si přečetl Proces od Kafky. Vůbec se mi nelíbil, bylo pro mne těžké se těmi pro mne nezáživnými a dle mne vyumělkovanými příběhy prokousat. Když jsem však začal, tak jsem se donutil knihu dočíst, třeba jen proto, že mi jej jeden přítel doporučil. Bylo to vydání Procesu z šedesátých let s předmluvou či doslovem Goldstückera a ten doslov se mi líbil. Vlastně tam především napsal, že Kafka byl odcizen životu i sám sobě. Vím, že Kafka v nadsázce popisuje nehezké věci v diktaturách a manipulativních společnostech. Osobně jsem se takovýmto věcem raději vyhýbal a jako člověk studující exaktní vědy, jimiž jsem se pak živil, jsem měl štěstí, že jsem se takovým extrémům celkem vyhnul. V mládí jsem byl trochu enfant terrible a naštěstí jsem si to mohl dovolit. Tušil jsem však, kde jsou hranice a dával jsem si pozor, abych je nepřekročil. V roce 1977 jsem emigroval a opustil komunistickou diktaturu, abych později zjistil, že v Nizozemsku je také dost lidí, kteří socialismus až komunismus obdivují. Měl jsem kdysi pár takových kolegů v jednom výzkumáku. Koupil jsem si zde sebrané spisy Kafky v překladu do nizozemštiny. Přečetl jsem toho z nich však málo.

+1/0
30.3.2018 0:58

J31a43k51u27b 21D21u96š37á88n67e32k 4979194304625

Hledáte rozpory tam, kde žádné nejsou.

0/0
28.3.2018 17:50
Foto

A55l69e26š 31P12r62e38s37l32e80r 5134914351562

Díky všem za bohatou a plodnou diskuzi. Samozřejmě Kafka byl v prvé řadě Žid, ovšem v předválečné době byl Žid v Praze brán jako synonymum Němce (vlastně v 19. století také). Češi se s Němci stýkali jen minimálně, dokonce každá část obyvatelstva hlavního města měla své korzo (Němci na Národní třídě, tehdy zvané V alejích, Češi měli Příkopy). Byly to prostě dva rozdílné světy a bohužel pro další vývoj republiky nesmiřitelné. Nikde jsem nenašel zmínku, a to mezi mé přátele patří přední haškolog Radko Pytlík i spisovatelův vnuk Richard, že by se Kafka s Haškem setkali. Nepopírám, že by to byla zajímavá konfrontace, ona už stačila ta památná diskuze Arbes - Hašek. Ale to už je mimo téma tohoto blogu.

Takže ještě jednou díky za diskuzi, tentokrát byla věcná a obešla se bez osobních útoků.

+1/0
27.3.2018 21:59

R27a55d92e25k 49J28a33r73o59š 4867428350316

Á propos, s tím českým a německým korzem to bylo právě naopak. Češi ho měli na Národní a Němci na Příkopech...

Hašek se dokázal potkat s leckým - nejen s Kafkou, ale třeba i s Albertem Einsteinem za jeho pražského pobytu. Dokonce je o tom jistá zmínka ve Švejkovi. Tipnete si kde? ;-)

+1/0
27.3.2018 22:09

L47e25o66n15a 39B76l93a46h73o67v77á 5340219929163

R^

0/0
27.3.2018 23:13

J28a45r18o28s71l79a70v 21C39h81u68d12á39č80e20k 7394875756405

Přesněji Němci ho měli "Am Graben", tam se česky skutečně téměř nemluvilo. Jeden Čech Pražák mi kdysi vyprávěl, jak tam s kamarádem chodili a bavili se tam nahlas česky a tím ty Němce (a německy mluvící Židy) provokovali. ;-)

0/0
30.3.2018 1:45

J90a21r64o75s73l25a40v 20C52h86u25d89á37č35e26k 7544235776245

Oprava

... Jeden Čech Pražan ...

0/0
30.3.2018 14:18

M63i50l75a14n 37B32í70l74e64k 5644639381

No, odhlédněme od historických nepřesností (Kafka nebyl "bytostný" Němec).

Rozdělení příznivců Kafka/Hašek podle druhu občerstvovacího zařízení není zrovna šťastné. Sečtělí návštěvníci se najdou tam i tam. Ovšem v dnešní době, kdy oba autoři dlí v kánonu světové beletrie, lehce poučený čtenář dodá snad jen, že středoevropská literatura (plus např. Musil) v tehdejší době psala dějiny (a není třeba ji stavět proti sobě)...

Každopádně Kafka byl svého času u nás (resp. v socialistickém světě) nežádoucí. Historický význam měla konference o Kafkovi v r. 1963, která významně odstartovala kulturní obrodu 60. let. Jak moc komunistům ležel Kafka v žaludku, dokazují vzpomínky Antonína Novotného (který zdaleka nebyl ten nejhorší): "Imperialisté v boji s naší marxistickou ideologií vyrukovali s Kafkou. Stal se jejich šlágrem hned po válce, trvalo dlouho, než pro něho našli půdu u nás. Tento pražský spisovatel německé národnosti odpovídal svojí tvorbou jejich revizionistickým záměrům proti socialistickému realismu, který odpovídal našim potřebám. Pokusil jsem se ho přečíst, ale přiznávám otevřeně, že to vyžadovalo osobní sebezapření."

+1/0
27.3.2018 20:52

L88e57o80n12a 93B63l69a44h12o40v69á 5280339249913

R^R^

0/0
27.3.2018 21:02

M40i75c22h35a95l 60K73a22n88d25a 7170377523125

Hašek ani Kafka mi nic neříkají. Pochopit je dokážu, ale proč bych to dělal, když mě nezajímají.

Rád mám Zdeňka Jirotku. Patřím tedy do hospody nebo do kavárny?

+1/0
27.3.2018 17:28
Foto

M50a75r54t88i58n 35F41a55l33t32ý90n 9531436214328

No vidíte a já čtu nejraději P. G: Woodehouse.

Možná bych měl tvrdit,že patřím do nějakého londýnského klubu... ;-)

Stručně řečeno: dejte s tím pokoj! Autor vám nastínil pouze dvě možnosti, tak se toho držte a nevystupujte z řady. ;-D

+1/0
27.3.2018 18:50

M80i56c79h23a39l 39K97a51n38d67a 7770257453915

Když mám na výběr ze pouze ze dvou možností, volím vždy tu třetí. Je to moje hobby. Koneckonců vy s tím Woodehousem vystupujete hodně podobně.

+1/0
27.3.2018 19:08

J85a85r36o26m41i61r 63L25a39n74c87i60k 4835525896445

Nevim jestli Kafka chodil nekdy do hospody, vim vsak jiste, ze Hasek (a tim i Svejk byl obojzivelnik)Prece kdyz Svejk po propusteni z policejni vazby a blazince nasel ve svem byte "portyra z nocni kavarny" v jeho posteli a v damske spolecnosti. Prece ti hospodsti stamgasti pote co hospoda koncila, tedy ti co se domu nechtelo, pokracovali do kavarny nebo vinarny. Co by na to rekli Anglani? Ti jsou znami oblibou caje, zeby hospoda versuzs cajovna? Maji radi i pivo, vzpominam na TV shot kdy matka kralovny Alzbety II kdyz slavila svoje ste narozeniny,zasla do obycejne hospody na pivo.

+4/0
27.3.2018 16:41
Foto

A51l26e61š 88P18r67e36s23l22e72r 5524344251302

I za totáče existovaly noční kluby, kde jsme zakončovali pouť z hospod, neb ty většinou zavíraly v deset večer. Ovšem tam to bylo drahé, levnější byly stánky na Hlaváku, co měly otevřeno nonstop, či to jistil legendární stánek Na Špejcharu. Tudíž lze očekávat, že i naši předkové zavítali v nočních či brzkoranních hodinách tam, kde ještě měli otevřeno.

+1/0
27.3.2018 22:04
Foto

J79i20ř94í 63H46e45r64m36á12n59e68k 4646272152350

Též bylo, Aleši, několik hospod, které otvíraly v 6:00. Proslulá byla hospoda U Kalendů, pak prý U Váhy, atd.

+1/0
28.3.2018 7:43

R78a54d54e61k 93J25a61r63o55š 4837288590226

Mám rád oba. Každý má jiné kouzlo, ale stejně velký talent...

A propos, samozřejmě, že se Hašek i Kafka mohli společně potkat a také se často potkávali - např. Kavárna Montmartre v Řetězové ulici...

+3/0
27.3.2018 16:19
Foto

A14l67e18š 39P98r18e94s77l64e30r 5164534781242

Jen je škoda, že se nezachoval žádný záznam z jejich konfrontace, ani si ji neumím představit. Našli by dva tak rozdílní lidé společnou řeč, anebo by to skončilo bitkou?

0/−1
27.3.2018 22:07

J24a11k30u52b 49D31u87š42á28n96e71k 4319154284565

Oni asi nebyli jako vy, aby vytvářeli konflikty.

0/0
28.3.2018 17:55

J49o79s27e85f 52L32e43i50n38e65r 8187209567242

Takové zjednodušování neberu. Nejlépe to vystihuje Bohumil Hrabal, ve své knize:

Bohumil Hrabal uvádí, kdy tyto velikány staví vedle sebe jako zdroj inspirace. Nikoliv

proti sobě. Každý z nich představuje jiná podobenství. Umělci u nás, vždy suplovali

politiku, v dobách kdy politika selhávala.

+7/0
27.3.2018 12:03

J33i47ř17í 24J10i46r61o34u41d77e37k 8336709494204

Je více než úsměvné, když mou ,,citaci" k příspěvku páně J.L. z jedné povídky z Hrabalova díla (Inzerát na dům, ..), která ve zkratce charakterizuje ,,mnohé", kdosi ,,napráší"R^ Asi také nějaký ,,znalec". Či jsem se trefil až příliš?;-D

0/−2
27.3.2018 13:13

J66a77k13u75b 31D25u50š88á67n36e91k 4799594914855

Komunisti a další příznivci totalitních pořádků vždy hledali konflikt, protože na tom lze vst "spravedlivý" boj proti nepřátelům. Je to patrné ze způsobu diskuze, který zde autor vede.

+1/0
28.3.2018 18:10

D40a21v40i28d 93V59l64k 6166145808937

Ač chodím do hospody i do kavárny, Kafku jsem nečetl a kupodivu nejsem Němec, ale Moravák a dokonce nepiju kafe, bývám označován za kavárníka. Je tedy vidět, že mnohá přirovnání a krabičky kulhají. Celý je to vlastně o tom, že označení Pražský kavárník mělo od počátku jím označené dehonestovat jako flákače, nefachčenka a povaleče pokuřujícího a pochlastávajícího v kavárnách. V představě stvořitelů "Kavárníka"- partičky kolem Klause zkažený to protipól jadrnému, správnému voliči z venkova a hlavně voliči Klause. Klause vyměnil Zeman a urážlivé označení převzal. Vy vlastně jen trochu rozvíjíte původní účel dehonestovat lidi s jiným názorem, protože přece který "Mimoň" čte Kafku a "Správný Čech" přece dozajista miluje Švejka. Já bych přesto navrhoval, že by bylo lepší, kdybychom si "Kavárníci" se "Správnými Čechy" byli furt a navěky schopni spolu dát pivo, nebo kafe a v klidu a míru podebatovat v hospodě nebo kavárně, nebo bufetu, to je jedno.;-)

+9/0
27.3.2018 11:53
Foto

J24i47ř48í 57H28e61r93m40á70n87e15k 4436352982820

Já, Davide, neodmítám jít s kýmkoli na pivo a dokonce si ho zaplatím sám. Na kafe moc nechodím, je predražené. Z indukční džezvy je stejně dobré, ale za hubičku. Pivo tak snadno neuvařím.

+3/0
27.3.2018 12:00

Z58d48e87n18ě66k 11Ž42í54k47o26v91e51c54k60ý 7120708970946

Kdysi jsem někde četl, že prý názorové označení "kavárna" vzniklo původně z názvu stejnojmenné rubriky v jakémsi časopise, kde byly vyjadřovány takovéto názory.

+3/0
27.3.2018 12:13

J36i10ř12í 49J20i18r39o84u29d30e97k 8356769154294

Ano. Ovšem význam až ,,,nadpozemský" mu opět přisoudila ,,doba", a to až do ,,tuhého antagonizmu";-)

+1/0
27.3.2018 12:21

D21a10v25i28d 94V24l91k 6806925118407

Vymysleli to Klausovi hoši v nějakém Think Tanku. Oni vždycky rádi nálepkovali. Vzpomínáte, jak byl pro Klause symbolem levicovosti baťůžek? Strašně s těším až tihle Tyranosauři z devadesátek budou všichni v důchodu.

+2/0
27.3.2018 12:32
Foto

J35i19ř49í 78H68e26r16m48á97n97e79k 4186382782770

Ale baťůžek s vodou JE nevyvratitelným symbolem levičátství, Davide.

+2/0
27.3.2018 12:36

J80i81ř21í 55J21i49r86o32u42d60e85k 8526139794444

Pokud považujete za ,,Klausovi hochy" ,,partu", která iniciovala akci ,,Děkujeme odejděte", tak jste poněkud mimo. Výraz ,,pražská kavárna totiž prezentoval jeden z nich (Igor ChaunR^);-)

+2/0
27.3.2018 13:18

J28i19ř48í 79J81i30r45o50u60d81e28k 8376169304404

;-) Má to ovšem ,,háček". Nakonec ono ,,nepovyšuj se, nechceš-li být ponížen", stále platí. A aby mohl být ,,někdo" ,,lepší", musí mít protiklad. Jinak Kafka i Hašek byli životem natolik ,,postižení", že svá dilemata dokázali ,,vtělit" do svých až nesmrtelných děl. Natolik nesmrtelných, že se pro mnohé stávají až nástrojem pro to, co jsem napsal v úvodu. Inu, není pak problém nalézt ,,viníky", resp. ty, či ony za ně označit, až ,,ocejchovat";-)

+2/0
27.3.2018 12:17
Foto

Z90d86e48n26ě42k 20M68a46t88u89š48k85a 7168276825726

té druhé věty byste se měl držet zvláště vy

0/0
27.3.2018 13:33

J13i67ř63í 78J70i69r57o96u57d44e40k 8606729924214

Nejsem to já, kdo si, a nikoli poprvé, naběhl, že:-P Nikdy jsem nikomu nebránil, ,,vypracovat se" až na selmademana, resp women, ,,kvalit" mnohdy až nedozírných;-D

+1/0
27.3.2018 13:40

J80i12ř12í 68S97v13o85b46o33d58a 9715588883436

Rozhodně se není za co stydět, když se Vám líbí více Hašek než Kafka. Já to mám také tak. Paradoxně některé debaty nad dílem Kafky připomínají přesně ty legrační scény, ve kterých Švejk filozofuje nad složitostí života.

Postava Švejka je úžasná v tom, že jde o člověka, který nemá reálnou možnost vzepřít se mašinérii, která ho chce semlít, ale přesto ten člověk dělá všechno proto, aby ho ta mašinérie nesemlela. Nemůže se vyhnout účasti v absurdní válce, a tak čerpá sílu z toho, že předvádí hloupost tohoto válečného podniku. Často se uvádí, že Haškův Švejk je "humoristický román", ale když čtenář domyslí do důsledků řadu situací, které Švejk prožívá, tak z nich přímo mrazí.

Je to příběh obyčejného, ale dobrého člověka, který nejjednodušším způsobem vítězí nad zlem, které je chamtivé, bezcitné a tupé.

Těla naprosté většiny všech vojáků ve všech válkách shnila na bitevním poli, a to z vůle démonů na zlatých trůnech. Švejk reprezenuje člověka, který odmítal shnít na bitevním poli. Právě proto Haškův román oslovil lidi na celém světě.

+4/−1
27.3.2018 11:22

Z43d38e32n77ě18k 24Ž68í51k50o68v30e39c50k68ý 7970788180726

Nesouhlasím se značně rozšířeným názorem, že to Švejk jenom hraje, i když pro našince je těžko uvěřitelné, že by Švejkovy výroky vůbec někdo mohl myslet vážně. Přinejmenším ten prapůvodní, předválečný a předrománový, vznikl opravdu jako „Pitomec u kumpanie. Dal se sám vyzkoušet, aby vystupoval jako řádný vojín.“

Odlišnost románového Švejka od předchozích povídek je dána především tím, že na větším prostoru začíná literární postava žít vlastním životem a nabývá na realističnosti. Nicméně tento vývoj medle nejde tak daleko, abychom mohli dojít k závěru, že to jenom hraje. Jeho vylomeniny ho často přivádějí do vážných problémů, což příliš neodpovídá názoru, že jsou to ochranné mimikry.

+1/0
27.3.2018 12:43

J94i77ř66í 83S14v58o84b69o27d31a 9405298983216

Dovoluji si zareagovat po švejkovsku. Máte pravdu, že Švejka jeho vylomeniny často přivádějí do vážných problémů, zato ostatní vojáci, kteří po tisících umírali v zákopech, samozřejmě žádné vážné problémy neměli ;-D

+3/0
27.3.2018 13:10

Z67d63e24n15ě18k 81Ž64í78k52o38v60e42c47k67ý 7620278480546

Kdyby si odpustil poznámky o tom, že padání vlasů je způsobeno duševním pohnutím v šestinedělí, tak se do těch zákopů tak brzy nedostal.

+1/0
27.3.2018 13:46

J50i97ř62í 21J75i58r34o73u92d48e95k 8476219304694

Humorist. román s autobiograf. prvky není dokument;-)

+2/0
27.3.2018 13:52

J19i70ř86í 53S91v69o36b18o26d35a 9375328703206

Vy snad chcete popřít, že padání vlasů je způsobeno duševním pohnutím v šestinedělí? Za pravdu se trpí. Kristus Pán byl taky nevinnej a podívejte se, jak dopadl. Kdyby Švejk nemluvil o padání vlasů, nedostal by se do zákopů, Hašek by o tom nenapsal román a všechno by bylo v pořádku ;-D

+1/0
27.3.2018 13:59
Foto

J26i17ř10í 81H84e78r11m57á56n87e64k 4806442882250

Tam se dostal, protože npor. Lukášovi sehnal kradeného stájového pinče.

0/0
27.3.2018 14:41

Z81d14e27n40ě72k 38Ž96í74k72o56v83e23c88k46ý 7840478350636

Nojo, to je pravda. A moje fotografická paměť mi říkala, že jsem vlevo dole četl, že to byl ten plešatej generálmajor, co se podobal panu Purkrábkovi z banky Slávie.

0/0
27.3.2018 15:58
Foto

J62i76ř41í 95H64e35r50m67á61n24e97k 4886212352470

To ale bylo až ve vlaku, po cestě do Budějovic.

0/0
27.3.2018 17:33

K91a44t31e20ř91i96n81a 28T41y37c35o10v65á 9220211706505

vždyť to říkám, recesista. když musíš, tak musíš

0/0
31.3.2018 0:49

J38a26n 80Z21á83t85u48r90e88c15k75ý 9823753827452

No nevím, ale Švejk byl snad na nejlepší cestě do zákopů, takže to asi byla jen otázka času...

Ani já nesouhlasím s názorem, že by celé Švejkovy Osudy byly nějakým mistrovským uměním se promýšleně vyhýbat problémům. Švejkovi se občas prostě podařilo něčemu se vyhnout, ale vzápětí si zase pohoršil. Já sám chápu Švejka jako někoho, kdo si spíše dokázal zachovat v situaci nadhled, kdo měl neustále dobrou náladu a přijímal brutalitu doby s úsměvem, duševně nezlomen, navzdory všeobecnému očekávání.

+4/0
27.3.2018 14:00

K58a75t95e11ř63i36n43a 66T80y57c10o68v39á 9350841556505

no, je to přece recesista. zkouší, co to udělá

0/0
31.3.2018 0:47

K52a57t59e93ř53i35n18a 58T81y28c13o91v15á 9450641536885

Švejk představuje rozumného člověka, který ví, že je nesmyslné bojovat s mocí, protože vyhrát nemůže, může jen "čestně"umřít a který přesto žije svůj život po svém. a ještě si z moci dělá beztrestně prču. hořkou, ale vesele. to je totiž tak to nejlepší, co "prostý občan" může, pokud se nechce obětovat. kromě trpělivé, dlouhé, tiché práce v politice, která mu ale nesmí být přisuzována, jinak jej silní politici včas zarazí

0/0
31.3.2018 0:44

M51i88r25o19s17l23a94v 59B98u63č83e26k 6183653131584

Miloš Zeman jako sečtělý, oba autory zná ! Jde ještě dále ! Odkaz , J. Haška perfektně naplňuje ! Viz Matěj Kuděj - Ve dvou se to lépe táhne, ve třech ještě hůř ! Od nálevny, přes klenotnici do nálevny. Slavní kumpáni - Ovčáček, Nejedlý a Mynář. Jaroslav Hašků pravil - Tak koho ještě pumpneme - sedláka ? Miloš odpovídá - Hejtmany a chvála za s. J. Velebu ! Nejenom, že nás velebí, ale v kornoutu nese 30 mil. Kč - (Hašek, bez peněz, by zíral) ! ... :-)

Franz Kafka trpěl - osobní, duševní rozpolceností a pocitem z vyřazenosti. Proto i Miloš , hledá své pevné body - nalézá Rusko a Čínu ! Zřejmě je i inspirován ženou - manželkou - J. Haška) -Axandra Grigorjevna Lvovova ! ( Kafka hledal odpovědi - Miloš, hledá vrovněž ! Tu Peroutku vlevo dole, tu ztraceného poradce , nyní zase hledá Novičok. Život prezidenta, vlastně lze poskládat z návů děl F. Kafky ! Proměna, + Proces + Zámek + Doupě ... :-) .

+3/−2
27.3.2018 11:15







Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz