Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu
Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času

V34l95a14d40i85s86l79a45v 85S59v64o24b32o19d21a 7920565145499

Ještě dodastek. Jestli někdo plival na hrob naših předků, tak to byli právě komunisti. Oni dokonce ty hroby dělali viz Píka, Horáková atd.Rv

+30/0
doporučit
26.3.2018 11:50

J31i67ř61í 43K85o63n89r35á67d 8759326217307

1) Mnoho lidí vstoupilo do strany po válce v dobré víře, takže není důvod je odsuzovat. Tito komunisté měli ovšem prohlédnout ne až po okupaci 68, ale mnohem dříve! Po neuvěřitelných zinscenovaných procesech (opravdu tomu děda věřil?), po násilné kolektivizaci vesnice a po likvidaci nezávislého duchovenstva (nejen kněží, ale i kláštery). 2) Proč vám vadí dnešní protesty? Copak si máme znovu nechat pod vedením StBáka ovládnout policii a státní zastupitelství? Máme hledět jak nejvyšší ústavní činitel země si z Ústavy dělá trhací kalendář? 3) Protesty NEJSOU dílem žádné kulturní fronty, že se umělci běžně přidávají je úplně normální. A co ti druzí - Troška, Hůlka, Sobota, Bohdalová - toť ti správní umělci? Podívejte se na ruskou kulturní frontu, jak ve svých písních, básních a klipech oslavují Putina... tak to prostě bylo, je a bude.;-)

+29/−1
doporučit
26.3.2018 14:16

J76a52n 25Z69i28e51g22l12e18r 1251606841358

Zatímco Amerika dle požadavků TGM prosadila vznik Československa, tou dobou se komunisti v Rusku snažili za všech sil zmasakrovat naše legionáře. Zatímco Amerika nám nabídla Marshallův plán, SSSR odvlekl tisíce našich občanů na Sibiř a ON rozhodl, že MY americké peníze nechceme.

Zatímco SSSR rozjezdil tanky pražské jaro, Amerika přijímala tisíce našich uprchlíků.

Zatímco SSSR se nikoho na nic neptal a nastěhoval k nám jaderné hlavice, USA u nás chtěly postavit radar a nepostavily, protože naši současní bolševici ho tady nechtěli.

Zatímco země na západ od nás osvobozené USA 50 let vzkvétaly, ty východní obsazené SSSR šly od deseti k pěti.

Zatímco před 89 utíkaly tisíce lidí na západ, na východ dneska nikdo neprchá.

+23/−1
doporučit
26.3.2018 11:43

M65i45l34a86n 93S59t64e46h84l81í72k 7610279753941

Nechce se mi věřit, že jste tak naivní, když pokládáte za zradu to, že USA vojensky nezasáhly v roce 1968 proti obsazení Československa vojsky Varšavské smlouvy. Opravdu si myslíte, že měl západní svět riskovat celosvětový konflikt jen kvůli tomu, že si komunisté ve východní Evropě vyřizovali účty ? 8-o

+18/0
doporučit
26.3.2018 9:51

J60o21s68e63f 47L43e47i78n93e51r 8747159917472

Píšete, že komunisty nemáte příliš v lásce. Demokraty zas dáváte do uvozovek.

Zůstává pro mě záhadou, proč jste své mládenecké básně publikoval právě v

Rudém Právu? Čtenost? Sláva? Existoval v té době bezpočet ineditních sborníků,

časopisů, autorských čtení etc.

Někteří komunisté prohlédli již v padesátých letech,

jiným to trvalo déle a někteří neprohlédli nikdy.

Naštěstí za své předky odpovědnost již neneseme. Ta doba, kdy nás posuzovali podle našich předků, se jak doufám, nevrátí.

+22/−2
doporučit
26.3.2018 12:25
Foto

A22l52e10š 57P60r96e53s11l80e81r 5714554831912

Díky za diskuzi, přišel jsem až nyní, takže jen pár podoteků. Můj děda byl typický Pražák, v Praze 7 se narodil a v Praze 7 také zemřel. Stejně jako nyní, tak i tehdy Praha určovala myšlení celého národa. On netušil nic o problematice venkova, stejně jako drtivá většina obyvatel hlavního města. Prostě věřil tomu, co se psalo a říkalo v rádiu, počátkem padesátých let ještě televize neexistovala. On v Praze nikdy nebyl tak tvrdý dopad na živnostníky, jako třeba na venkově. V šedesátých letech jsme společně bydleli v Letohradské ulici 22/čp. 854 na Letné, naproti byla hospoda U Letenského sadu. Tam obsluhovaly dvě staré paní, bývalé majitelky, ovšem již pod hlavičkou RaJ. Za rohem mlékárna, tam opět prodávala bývalá majitelka. Na Dejvické třídě jsem dával v roce 1970 kytaru do opravny hudebních nástrojů pana Hrnka (nebo Hrnečka), tomu krámek ani nesebrali, stejně jako nedalekému holiči. Na Letenském náměstí stála lékárna s unikátním historickým vybavením, daly se tam sehnat nedostatkové léky - a opět tam ve funkci vedoucího pracoval bývalý majitel. Zkrátka a dobře, v Praze to bylo vždycky trochu jinak.

A procesy v padesátých letech? Když to neprohlédl v diskuzi zmiňovaný Pavel Kohout, chtěli byste to po mém dědovi a milionům jemu podobných?

Kdo tvrdí, že jeho předkové již tenkrát věděli o zločinech komunismu, ať si zjistí, kde tehdy pracovali a porovná to se seznamy závodních organizací, co požadovaly pro souzené tresty smrti. Dobové výtisky Rudého práva lze najít na webu.

Také byl v diskuzi zmíněn spisovatel Jan Drda. To byl ten, co likvidoval někdejší Syndikát spisovatelů, obýval půlku zámku na Dobříši, kde zanechal dluh v řádech statisíců.

Pro někoho bude zakončení mého dlouhého příspěvku drsné, ale budiž. Vzpomněl jsem si totiž na slova jednoho pamětníka, který říkal: Padesátá léta byla z hlediska historie sranda. Ale umíš si představit, že za protektorátu tě stačilo prásknout, že posloucháš zahraniční rozhlas - a celá rodina dostala trest smrti?

+17/−1
doporučit
26.3.2018 19:49

J69a51n 17Z10i74e26g50l96e55r 1961476901288

Američané nás nikdy nezradili, to je hloupost. :-)

+17/−1
doporučit
26.3.2018 11:45

L66e40o44n29a 54B72l97a72h39o71v14á 5660779509593

Je pěkné si zavzpomínat na statečného dědu, který projevil odvahu v době války. Ale také je potřeba si neustále připomínat osudy jiných statečných lidí, kteří nasazovali svůj život na bojištích 2. světové války a komunistický režim se jim za to patřičně "odvděčil".

Ať už to byli letci, kteří bojovali v R.A.F., jako britský legendární vicemaršál Janoušek, či legendární major Brix a mnozí další, nebo vojáci Svobodovy východní armády jako generálové Ressel a Sachr, ostatně i generál a pozdější prezident republiky Svoboda byl několik měsíců ve vazbě; bývalí legionáři - vysocí důstojníci a generálové armády 1. čs.republiky jako Drgač a Píka.

Právě osud těchto mimořádně statečných lidí byl asi lidsky nejtragičtější. Ti, kteří se nesmířili s Mnichovem, utekli za hranice a po mnoha peripetiích v Anglii, v SSSR, na Středním východě či v libyjské poušti splnili svou povinnost mužů, vlastenců a antifašistů, byli zcela programově likvidováni.

Ti, kteří se aktivně postavili zlu, byli jako první po "vítězném únoru" nelidsky mučeni ve smutně proslulém hradčanském "domečku" v Kapucínské ulici, aby skončili na popravišti nebo v lepším případě strávili dlouhá léta ve vězení.

Všechna ta zvěrstva se konala pod taktovkou strany, které byl váš děda, pane Preslere, členem. Nikdo těmto lidem nezazlívá, že byli členy nějaké politické strany, ale fakt, že to byli oni, kteří hlasovali pro rezoluce schvalující rozsudky smrti a žádající smrt. I za jejich (možná tichého) souhlasu, se tady mohly dít tak hrůzné věci. Takže bohužel, i tito, možná kdysi stateční lidé, za ně nesli spoluodpovědnost a ne že ne!

+19/−2
doporučit
26.3.2018 10:50

M40i86r90o90s59l55a19v 51M44u73d39r74a 6969257950132

Svého dědu jsem nezažil, skončil před popravčí četou v Kobylisích a připomíná mi ho jen Čs. válečný kříž a Medaile za chrabrost.

Jsem si ovšem jist, že by se se stejnou statečností postavil proti zločinům komunistů po roce 48, a že by ani teď nemlčel k morální devastaci, prezentovanou současnými komunisty a současnou Hradní posádkou.

+15/−1
doporučit
26.3.2018 11:07

V20l68a78d86i69s46l62a26v 82S84v28o40b79o12d43a 7950755905669

On nás Sovětský svaz v roce 1938 nezradil? A co potom v roce 1939 kdy napadl Finsko, Polsko, Litvu, Estonsko, Lotyško, Rumunsko. To bylo co? Internacionální pomoc?;-)

+10/0
doporučit
26.3.2018 10:36

P68a15v55e41l 71Z56a88t10l54o24u96k11a56l 6426679935967

Kolaboranta tu dost zmateně omlouváte vy.

A "osvobození" v roce 1945 právě žádné osvobození nebylo. K tomu, aby se mohlo jednat o osvobození nestačí jen vyhnat předchozího okupanta a uchvatitele, ale musí přijít svoboda. A ta s "Rudou armádou" nepřišla. Chovali se k nám jako k vazalské zemi. Nemluvím teď o zlodějinách hodinek (aneb proč jedna z mála vět, kterou po roce 1945 každý rusky uměl, bylo "davaj časy"), znásilňování a podobných excesech jednotlivých vojáků.

Mluvím o tom systémovém a politickém Moskvou řízeném porušování naší svrchovanosti. Nejprve po "osvobození" Podkarpatské Rusi se tam začali chovat jako na svém území, násilím verbovali československé Rusíny do armády, misi vládního zmocněnce Františka Němce nejprve co nejvíce sabotovali a pak jej dokonce vyhnali a pak z místních komunistů sestavili "spontánní" výbory, které přijali "spontánní" rezoluci volající po připojení k SSSR, kterou "spontánně" pod dohledem NKVD místní podepisovali (taková obdoba krymského referenda). De facto ji tak připojili k SSSR ještě v době, kdy se o ní oficiálně nejednalo. Pak Moskva vynutila na vládě přijetí bolševického Košického programu pod pohrůžkou, že jinak na místech "osvobozených" dosadí loutkovou bolševickou vládu, jako to v Polsku udělala s Lublinským výborem. Dále tu byly stovky československých občanů ruského původu, kteří sem utekli po bolševickém puči. V roce 1945 je NKVD systematicky "zatýkala" a odvlékala do SSSR, odkud už se nikdy nevrátili. NAŠICH OBČANŮ. Včetně v některých případech i těch zde už narozených. A pak je tu samotné předávání moci civilní správě. Výborně je to popsáno v Pernesově knize Alexej Čepička: Šedá eminence rudého režimu na příkladu Kroměříže. Když za místním velitelem přišli členové předválečných stran, aby s ním dohodli obnovení civilních institucí, odmítl se s nimi bavit s tím, že bavit se bude pouze s komunisty. Ti vytvořili nelegální a v ústavě nezakotvené národní výbory, v nichž měli převahu a s těmi pouze vojenská správa jednala.

+16/−4
doporučit
26.3.2018 21:55
Foto

D97a62l88i92b34o73r 17B74a36r77t70o41š 5404430977169

velmi přesně jste popsal jak se lidé chovají jen podle toho jaké informace mají k dipozici.......a aby se podobné píběhy nestávaly tak moc často, je nutné mít vynikající školství, které naučí lidi jak fakta tak i myslet a rozlišovat..........informaci od desinformace...nejde to vždycky ale většinou ano............stačí si pamatovat a myslet.......

Zároveň jste krásně popsal že je naprosto jedno, jestli se našinec přidá k rusům, anglánům frantíkům nebo amíkům..........všechny tyto státy jsou či byly světové velmoce a podle toho se chovají.........a budou se tak chovat a proto se dnes vede veliká dehonestační světová akce proti RUSKU......A to již mnoho let.........ale nikdo nemluví o tom, kolikrát USA a jiné armády a jejich tajné služby nezákonně přišly na území RUSKA a páchaly tam své neplechy tak jako to udělala CIA již v roce 1953, kdy svrhly Mosaadegha a v roce 1960 na Kubě a v roce 1961 opět kolem Kuby.....a pak ještě mockrát.........

a pochopitelně se ani nemluví o tom, jak USA manipulují svými dezinformacemi celou světovou veřejnost.........důvod je jednoduchý...momentálně jsme pod fetichy USA a tak se o špatnostech páchaných USA prostě nemluví..... to je politická korektnost........

a to je naše doba ve které žijeme........a tak mnoho lidí neví, ale komentuje ....

Hawking kdysi řekl...........NEJVĚTŠÍ NEPŘÍTELE VĚDĚNÍ NENÍ NEZNALOST ALE ILUZE VĚDĚNÍ...a tuto iluzi mají téměř všichni........

+15/−4
doporučit
26.3.2018 17:04

M58a37r97i63e 37C16h40m80e46l17a12ř84o82v70á 8965216187459

Přečetla jsem si diskusi a musím říct že vy antikomunisti pláčete na špatném hrobě. Co takhle pan Rychetský. Jeho otec v padesátých letech byl soudce a komunista. Jeho syn taky soudce, taky komunista ale věděl dobře kdy má vystoupit. A nakonec to dotáhl až na předsedu ÚS který má takové pravomoce že může například rušit zákony. Můžete třeba tvrdit že tam sedí další soudci, ano sedí ale předseda ÚS má hlavní slovo. A vám vadí ty malé čudly které věřily že po válce už bude líp, proto vstupovali do Soc. dem. nebo do KSČS. Nemohli si vybrat jako dnes z devíti stran. Ty velké ryby vám nevadí? Nevadí, vadí jen ty čudly. Československo nemělo nikdy vzniknout. Jako Český národ jsme se měli v Evropě "rozpustit" v okolních státech. Nikdy jsme si nedovedli sami vládnout a ani nikdy nebudeme umět.

+8/0
doporučit
27.3.2018 11:50

Z96d23e11n72ě44k 40B47e66r45á78n27e67k 2238805976942

Ještě bych pochopil, že je někdo komunista až do procesů v padesátých letech minulého století, potom už je to jen sympatizant s tyranem, agresorem. Komunismus je hodně podobný fašismu - ničí silné individuality a podporuje lůzu, práskače. Bohužel my v Česku jsme se s komunismem nevypořádali ani v roce 1989, ani v současnosti. Práskači, bývalí členové STB nalezli do bank a státních institucí a dokonce nalezli do všech takzvaných "demokratických" stran v Česku, takže tito lumpíci stále silně ovlivňují naše životy. Tito lidé rozkradli banky, státní podniky a dnes mají vedle politické moci i tu ekonomickou. Tomu se říká odkaz Václava Havla.

+11/−2
doporučit
26.3.2018 17:13

D97a15v69i40d 69V90l32k 6186565268717

Jeden můj děda byl taky komunista, druhý ne. Přesto ten nekomunista třikrát převezl za Reichu uprchlíky v hromadě sena přes hranici. A taky ho pak chtěl zastřelit ruský osvoboditel, když mu nechtěl dát hodinky. Co to dokazuje o dnešku? Vůbec nic. Takže Váš blog je pouze špatná manipulace a plivanecRvRvRv

+16/−6
doporučit
26.3.2018 9:43

J31i90r64k79a 59B33r94u45n84n14e84r 4918662259707

Zase se jen bojují staré války. Teď je víc antikomunistů, než antifašistů po válce. Že se z těch starých válek dají připravit nové, málokomu dochází. Potom se, těm co přežijí, změní náhled a kdo ví kteří budou označeni za kolaboranty? Třeba dnešní nadšenci zapláčí.

+7/0
doporučit
26.3.2018 22:35

P70e61t63r 77K93o30r86e87c71k91y 2513777753151

Obecně není vždy jednoduché pochopit jednání našich předků, resp. předchozích generací a ten kdo neprožil nepochopí všechny souvislosti. Daleko jednoduší je kritizovat, na což máme zde mnoho odborníků. R^

+7/0
doporučit
26.3.2018 18:33

P89a92v25e27l 68V25e74r80n97e67r 1443283452237

Politicka orientace z lidi hrdiny nedela, ty z nich dela jejich moralka. Za bolsevika chodilo k volbam 99.9% volicu, cim legitimizovali tehdejsi stav. Pokud se s tim nekteri dokazi vyrovnat jen tak, ze ted budou v diskuzich za "hrdiny", tak je to velmi smutne.

+8/−1
doporučit
26.3.2018 10:00

A89n23t22o12n24í97n 30R70e53č78e32k 9515442136910

Ano, stále jsou tlučhubové a budou. Dnes např. ti kteří pomlouvají V. Havla. No a k dnešnímu našemu prezidentovi řeknu jen to, že je také tlučhuba, který místo piety s obětmi bezpráví komunistického režimu po Únoru 1948 v letošní výroční den 25.2. ani slovem o tom nepípl. Ale stane se prvým prezidentem po převratu, který navštíví sjezd strany, která se k dědictví "vítězného února" stále nepokrytě hlásí. To je stejné, jakby německý prezident zavítal na sraz neonacistů. Tak takového máme našeho prezidenta, stydět se člověk musí!!

+11/−4
doporučit
26.3.2018 9:59

J87a17n 54Z28i39e93g21l69e73r 1971986941898

Sovětský svaz nám v roce 1938 stejně jako Velká Británie a Francie nechtěl přijít na pomoc.

+6/0
doporučit
26.3.2018 11:38
Foto

T62o95m43á74š 83V72o96d58v78á48ř63k76a 3843291487464

Pane Preslere, možná to bylo mimoděk a možná úmyslně. Nenapsal jste poměrně zásadní věc: jestli Váš dědeček, po "internacionální pomoci vojsk Varšavské smlouvy" tak nějak prozřel a na konci svého života rozpoznal, čemu celý život věřil. Děkuji za odpověď.

+5/0
doporučit
26.3.2018 10:17

M94i26r79o71s87l19a59v 88B98u16č28e78k 6523483141244

Můj děda, zase čile honil bolševiky a cestoval oním legendárním vlakem. Jsem na něj hrdej, s babkou litujeme, že cihlu zlatého pokladu domů nepřinesl. Na druhého dědu jsem taky pyšný ! V roce 1950 vstoupili Komunisté do jeho obchdodu se zvoláním - Hle vykopřisťovatel ! On se nechápavě otáčel, ke komu je vedena řeč, (fakt). Nejsem zase hrdej na pana Zemana. Vyplul na vlně porážky KSČ - tedy se jimi cíleně obklopuje. Hrdý český občan dostane před čínskou delegací holí po hřbetě - Miloš píše do Pekingu omluvu ústavních činitelů ! Miloš je hovorný a zase opačně mlčí. Neslyšel jsem jeho vyjádření k 70 výročí Února, podobně k výročím 1968, nebo k výroku ruských bludů, o jedu z ČR. Zase rád píše, V.Putinovi zaslal traktát ke znovuzvolení - telegramn asi nestačí. Tož já nevím, možná se taky dočkám jeho dopisu. Třeba se mi a dalším spoluobčanům za své vylomeniny i omluví ! ... :-)

+8/−3
doporučit
26.3.2018 9:37

J13o40s17e57f 44H56a66v70r15á42n19e67k 9901511534

Ano, tihle noví tolik radikální antikomunisti, rusofóbové jsou teatrální. Jen obtížně lze předpokládat, že mají něco společného s antikomunisty z dob, kdy se za tyhle postoje tvrdě platilo. Teď jde spíše o módní záležitost!

+11/−6
doporučit
26.3.2018 9:31

R73i72c32h78a80r28d 32S11i53e45m53k74o 9770546284159

Milý pane, v mých očích máte odvahu srovnatelnou se svým dědou. Dnešní antikomunističtí hrdinové vám nesáhají ani po kotníky. Je mi líto lidí, kteří nic z těch hrůz minulosti nezažili a lehkovážně odsuzují předcházející generace.

+10/−6
doporučit
26.3.2018 10:15

M40i44l48a72n 54S22t89e11h47l59í19k 7660549103901

Dnes je jiná doba, která nevyžaduje tak heroické činy. Nechápu ale, kde berete tu jistotu (a drzost) tvrdit o těch, kteří dnes v demonstracích vyjadřují svůj názor k politické situaci, že by nebyli schopni zachovat se v krizové době tak odvážně, jako třeba ten váš děda v době okupace. Kdo ví, jestli byste to nebyl zrovna vy, kdo by stáhl chvost a zalezl do kouta. :-/

+6/−2
doporučit
26.3.2018 10:54



BLOGER ROKU 2017 - FINÁLE

BR17

Kdo bude blogerem roku 2017? Rozhodněte svým hlasem ve finále! Hlasovat můžete zde .

Žebříčky





Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.