Děkujeme za pochopení.
L95u36m27í51r 16V12i92t55h24a
Olympic byli ze začátku dobří, ale Janda z nich udělal normalizační kapelu a už se to nedalo poslouchat. Z Dynamitu se stal hodně Vyvanulý sprej...
Ale účel to splnilo. Kdo dneska zná Flamengo a Kuře v hodinkách? Město Er od Flamenga? Svět hledačů od Synkop 61? 33 od Blue Efectu? Zrnko písku od Bohemie? Huascaran od Fermáty? Nebo třeba Krajinu Mášmarád od Collegia Musica, přestože to nazpívala Marika Gombitová? A to nemluvím o Convergenciích nebo Divergenciích... :-) Dneska už ani nikdo nezná C&K Vocal, ačkoliv jím prošly třeba normalizační hvězdičky jako Karel Zich a Petra Janů. Peter Lipa nebo Laco Deczi - zná někdo ta jména?
Kam se na tohle všechno hrabe Petr Janda. To i Slávek Janda, jeho bratr, hrál mnohem lepší muziku s Abraxasem, než celí slavní Olympici 70. a 80. let.
L24u29m97í58r 36V75i46t46h97a
Teď trochu váhám - byl Zich v C&K Vocal? Určitě byl ve Spiritulal Kvintetu... Jdu hledat.
H73a47n22a 18V41l22k66o98v13á
Nezažila jsem zlatá léta bigbítu, ale co se týká Petra Jandy, vždycky to byl profesionál a velmi pracovitý- nejen talentovaný- člověk náročný na profesionalitu i u druhých. Jeho dlouhodobý úspěch je naprosto zasloužený
P23a88v26e91l 27D65v89o83ř95á96k
Zrovna tak byste mohl odsoudit Rangers (Plavce) a Spirituál kvintet. Taktéž Semafor, Činoherní klub, Divadélko ve Spálené atd.
Díky nim jsme ty časy jakž-takž přestáli.
Vypadá to, že o tom víte starou belu.
Nezapomeňte, že některá dítka papalášů měla ráda bigbít a country a u tatíků si to vydupala.
J84i19ř13í 82H46e47r71m39á56n13e43k
No, já myslím, že třeba Spirituálové prostě uměli a žádné prominentní dítko nemuselo dupat nožkou.
My byli někdy v 80 letech na vystoupení Vojty Kiďáka Tomáška a nevím jestli on nebo konferenciér si opakovaně dělali legraci z "Malého Fojta".
Víte, Pavle, o koho šlo?
I74v92a29n 47M55a75r82e87k
Tehdy p.Preslere nebyl jen Olympic, existovalo ještě hafo jiných beatových kapel , ale to by Vám asi obsahu blogu moc nepasovalo.
J93i15ř84í 16H98e79r65m97á31n11e42k
Já někdy okolo roku 1970 vezl jednu druhořadou kapelu, myslím, že se jmenovala Fontána do KV, kde hráli na plese.
P.S. Jako náctiletí jsme chodili trsat do Lucerny a tam nám vždy zazpíval Mistr. To jsme ale trsat nesměli. Pouze zbožně naslouchat.
V51o78k48o60u88n 70V63l74a70d69i81m19i95r
Olympic mne nikdo moc netahl. Spis Apollo kdyz jeste hrali ve Spalene.
J68i47ř94í 95H53e71r88m17á95n12e91k
Ve skupině Apollobeat hráli dva mí spolužáci. Vašek a Honza.
V12í14t13ě79z48s50l38a24v 44Ř91í94p54a
Že vás to pořád baví patlat se v socialistické éře, o které všichni víme že to žádná sláva nebyla. Jednoduše řečeno, byly některé věci dobré a jiné, blbé, zrovna tak, jako je to dneska.
M67i58l84a22n 17S27t34e32h74l20í39k
A ty dobré věci v socialistické éře byly které ?
F41i69l11i76p 39V52r60a55c76o56v59s85k65ý
Netuším koho byl hrobařem, ale v osmdesátkách pomohl i řadě metalových kapel, jinak jsem byl na Olympicu v životě dvakrát, dvakrát se pobavil a pokud by tohle byl největší hudební průser "komo éry" , tak to by jsme si mohli gratulovat...
F60i93l31i29p 53V94r60a75c51o50v37s94k85ý
bychom si
M76a98r77i76e 68Š35í91p73k70o20v47á
Nevím, co Vás vede k tomu psát tak "rozsáhlý" článek. Stačilo napsat, že nemáte rád Olympic, resp. Jandu. Poslouchám každou sobotu v rozhlasu Jandův pořad, kde mluví "bez obalu". A to, že neměl problémy s režimem není pravda. Zákaz činnosti, lustrování textu, případný zákaz produkce té, které skladby.
Víte, ono je teď jednoduché "odsoudit" lidi za to, že "šli" s režimem. Až na výjimky v tom byli všichni. Vzepřít se měl odvahu málo kdo. Ostatně proto to trvalo čtyřicet let.
J72i98ř71í 82J46i28r97o18u71d28e60k
Těch čtyřicet let to trvalo proto, že ,,obr na hliněných nohou" měl ,,dosti dlouhou životnost". A teprve jeho ,,uhynutím" se to ,,konečně hlo". Bipolární svět, jehož jsme, chtě nechtě, byly jednou ze součástí, v podstatě zanikl rozpadem ,,sojuzu" a završen jeho zánik až sjednocením Německa
P23a95v15e78l 79M58a63c89h29a73č81e52k
Hmmm, to je téma.
Po chvilce zamyšlení (víc tomu věnovat nechci) se domnívám, že Janda nemohl být hrobařem ostatních jazzmenů, neboť takovým vlivem a sílou neoplýval.
Řekl bych, že hrobařem byl režim a Janda se vezl na souhlasu komunistických papalášů stejně jako Gott, Vondráčková a další uměním se živící a do medií připuštění.
J74i61ř76í 98J87i34r93o91u88d83e82k
Tak. Med i bič a chléb a hry. Ač obé platí stále
J56i54ř32í 77K38i32n52d29l
Petr Janda byl pro Kájovi a jeho orchestru a jeho textařům břídil okresního formátu. Gott byl výkladní skříni komunistů. On a jeho orchestr měl diplomatické pasy. Mohl kdykoliv vycestovat na západ. Jeho textař Svoboda se v televizi v devadesátých letech chlubil, že měl za komunistů možnost odletěl do Mnichova, tam si nakoupit, třeba v zimě jahody a opět se téhož dne vrátit zpět, aniž jej někdo obtěžoval, co tam dělal.
J33i67ř25í 85J81i71r88o55u43d20e80k
Zapomínáte na jeden ,,detail". I kom potřebovali devizy, čili tzv.tvrdou měnu. A smlouvy např. s vydavatelstvím Polydor mezi ně patřily. A tehdejší Pragokoncert to měl na starosti- A Štaidl, Svoboda a Gotem byli ,,žádaným zbožím"
- Počet článků 325
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 3270x