Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Tarzan - můj dětský ideál, Vinetou nedostižný hrdina, ale...

"Babičku" jsem přečetla i v dospělosti celou několikrát a neubránila jsem se slzám. Moje vlastní babičky zemřely moc brzy, neznala jsem je, ale měla jsem štěstí, protože jsem poznala venkovskou stařenku, která byla neuvěřitelně dobrá, úžasná. Ta knižní babička se jí podobala, proto ty slzy.

Nezáleží na tom, kdo inspiroval B. Němcovou, podstatné je to, že takové babičky i jiní dobří lidé opravdu existují.V

(Snad se k Vám dostane můj příspěvek i se zpožděním.)

1 0
možnosti
Foto

Děkuji za diskuzi. Já se rovněž snažil Babičku přečíst, když nám ji škola nutila jako povinnou četbu, nicméně v té době jsem dával přednost Vinetuovi, kamarád měl zase kompletní prvorepublikové vydání Tarzana, pak se mi zalíbil Švejk a příběhy Phila Marlowa. Takže ta Babička mi přišla šíleně nudná, zkrátka nedal jsem to. Kdo by si chtěl přečíst Pěstounku, je k dispozici v plné verzi na systému Kramerius, který lze nalézt na webových stránkách pražské městské knihovny. Jen je k tomu potřeba si stáhnout program djvu. Tilleho životopis Boženy Němcové najdete na webu Muzea BN Česká skalice.

0 0
možnosti

O Němcové jsem toho kdysi hodně načetl, nastudoval i napsal. Nechce se mi tohle moc komentovat Nejblíž mám asi k názorům Radky. Němcová nebyla dáma jednoduchá, ostatně ani Němec, vychovaný v c. a k. nevěstincích. Jenom na okraj: Babičku jsem četl ale doporučuji vzpomínky Němcové, byla to na svou dobu nesmírně zajímavá dáma.

1 0
možnosti
Foto

Já to nebral jako nějaký vědecký elaborát, jen v současnosti žiji v Poříčí nad Sázavou (byť stále oficiálně Pražák), tak mě ta shoda okolností Němcová - Mošner zaujala. V Poříčí dokonce měla paní Božena svého, jak se dnes říká, "kolouška".

0 0
možnosti
Foto

Tak já se přiznám, že jsem ji nejen četl celou, ale dokonce jsem si ji stáhl ve formě mluveného slova do Mp3, stejně, jako třeba Nerudovy Malostranské povídky. Doslova si občas užívám ten starosvětský jazyk a nevím co, ale NĚCO mně v těchto dvou dílech doslova přitahuje. Asi jsem žil v minulém životě v osmnáctém, respektive devatenáctém století a dnes se mi po té době stýská...;-)

1 0
možnosti
Foto

Ten starosvětský jazyk používá i Mošner. A máte pravdu, také mě něco z té dávné doby přitahuje.

1 0
možnosti
Foto

inspirace se bere všude a je vlastní každému. je ve hvězdách, do jaké míry tenhle námět sehrál roli, dost možná velkou, ale na druhou stranu , tohle, co popisujete v životech lidí , nebylo tak neobvyklé vůbec ... Dodnes má každá vesnice svého blázna, dva až tři, klidně, a ženy, které měly co do činění s válkami, pokud tenkrát nebylo se vyplatit - nic neobvyklého... Námět možná posloužil, ale i kdyby, přitáhnul BN k něčemu, co jí dalo křídla rozvyprávět se především o sobě - ona byla divná , byla ženská mužských zálib a přitom ryze odvážného ženského srdce s touhami lásky a sexu a nepředpojatosti. Odvážná a toužící ... jak jinak než využít postavu, co za láskou jde , neb miluje ... k zbláznění.

děkuji za článek:-):-)

2 0
možnosti
Foto

S tím samozřejmě souhlasím.

0 0
možnosti
Foto

Vzpomínky možná ano, možná (zcela náhodně) i některé detaily o životě jeho Pěstounky, ale tak hezky jako spisovatelka Božena Němcová to určitě nenapsal, V jinak by se o něm víc vědělo. Ale díky za připomenutí kde knihu najít, ráda bych si ji přečetla. R^ (Babičku jsem přečetla nejmíň 2x - v mládí...)

1 0
možnosti
Foto

Opr.: Ale díky za připomenutí... Poraďte kde knihu najít, ráda bych si ji přečetla. R^ (Babičku jsem přečetla nejmíň 2x - v mládí...) Díky.

1 0
možnosti

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS