Když se psi rvou, může za to člověk? Většinou ano!

Pojem „servat se jako psi“ se používá velice často, ale stejně často se za psí rvačkou skrývá člověk svým jednáním. A stejně jako lidé někteří psi využívají toho, že je vůči tomu druhému kryt svým pánem

Toho retrívra za plotem Ori šíleně nenávidí. Jeho majitelé totiž chodili pro změnu zase kolem našeho plotu, aby psa zřejmě naučili nevšímat si jiných a stáli tam dlouhou dobu. Ori samozřejmě na své zahradě zuřil, zuřil jsem i já, když jsem tuto formu výcviku zjistil. Jakmile jsem ale vyběhl před barák, cvičitelé i s retrívrem rychle zmizeli. Výsledek je, že Ori nenávidí všechny retrívry a tohodle nejvíc.

Asi teď nebudu vypadat jako velezkušený chovatel psů a německých ovčáků zvláště, ale Oriho vztek vůči tomuto konkrétnímu retrívrovi plně chápu. Tudíž když jdeme kolem jeho zahrady zase my, tak Oriho pustím navolno, ať si to mezi sebou vyštěkají. Já se do jejich sporů přece plést nebudu. Navíc je odděloval plot a za ním byl retrívr, hrozně statečnej.

No, nebudu vás napínat, krátce po pořízení tohoto snímku se ukázalo, že základna plotu není tak pevná, jak se retrívrovi zdála, on pod ním proklouzl a najednou stál Orimu zoči-voči, což pro něj bylo nepříjemné překvapení. Pro Oriho naopak příjemné, konečně si to se svým letitým pozaplotovým trapičem mohl rozdat přímo. Musím ocenit, že retrívr se jen tak nedal, ale nakládačku dostal velikou.

Abych nevypadal jako příznivec psích zápasů, veden zkušeností, že mezi rvoucí se psi se nemá sahat rukou, v zápalu boje by mě mohl kousnout kterýkoli z nich, jsem vyčkal chvilkové pauzy, Oriho zachytil za obojek a na retrívra stačilo zařvat, aby zmizel, což také vděčně a bezodkladně učinil. Žádné zranění, tedy kromě snížení svého ega, neutrpěl.

Tahle lokální historka by měla mít nějaké ponaučení na závěr. Řekl bych to asi takto: Pokud chcete vychovávat svého psa k tomu, aby si nevšímal těch cizích za plotem, tak se v prvé řadě domluvte s majitelem toho druhého. Já bych zcela určitě nesouhlasil, přijde mi to, jako by někdo přišel do hospody urážet tamní štamgasty, utekl a pak se divil, že když ho náhodou potkají někde jinde, dostane přes držku.

Tak to v životě chodí. Jak u psů, tak i u lidí. 

Autor: Aleš Presler | pondělí 21.3.2016 18:07 | karma článku: 22,38 | přečteno: 870x
  • Další články autora
  • Počet článků 325
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 3270x
http://www.slovnikceskeliteratury.cz/showContent.jsp?docId=475

Seznam rubrik